2010-03-16

Flaskmatning.

När Lova är riktigt mätt kan man lätt missta henne för att vara full som ett vårdike. Är det whisky i modermjölksersättningen? Ögonen går i kors och hon är helt slapp och sladdrig. Och så rapar hon som en hel karl.

Jag har vant mig med tanken på att jag "bara" delammar nu. Tycker till och med det är lite skönt. Lova är inte beroende av mig, Andreas får större plats och jag slipper flasha boobsen när vi är ute och hon blir hungrig. I och för sig brukar vi aldrig vara ute så långa stunder ännu och vi lämnar aldrig huset utan att hon är tankad och mätt. Helst av allt hade jag förstått helammat, men nu är det bara att gilla läget och se de positiva delarna.

Den lilla damen verkar digga sitt babygym där hon premiärligger just nu. Massa muminfigurer att kika på!

Inga kommentarer: