2010-10-15

De bästa stunderna.

Idag har jag gått en promenad och njutit på en parkbänk i Sigtuna med Lova sovandes i vagnen. Jag har njutit av solen, hösten, krispig luft, glittriga Mälaren, av att inte känna några måsten eller borden. Jag fick minnesbilder av en liknande stund när jag satt i höstsolen vid Aker brygge i Oslo och väntade på att åka till flygplatsen för att åka hem. Hade varit där under några dagar och jobbat 13 timmars pass och åkte som vanligt hem med väldigt mycket pengar i fickan och alldeles för många brukar norsk makrill i tomatsås i väskan. Och lompe. Jag saknar ibland Aker brygge och jag saknar Oslo.

Det var bara två år sedan och jag hade inte ens träffat Andreas. Jag var på väg hem för att börja packa för flytten till Malmö. Idag satt jag på en parkbänk, tillbakaflyttad till hemorten och med en bebis bredvid mig.
Jag saknade Andreas.

Och kameran.

Aker brygge 080929

3 kommentarer:

Totte sa...

Eg trur du møtte meg der i Oslo da, da vi var unga og rike ;)

Karin sa...

Åh ja, så koseligt! Og det er så kjempegreit av deg att snakke norsk med meg! :)

Karin sa...

Åh ja, så koseligt! Og det er så kjempegreit av deg att snakke norsk med meg! :)