2010-10-27

Julefrid.

Jag har handlat julgardiner idag. JULGARDINER. Jag som aldrig någonsin bytt gardiner efter säsong och i smyg har hånskrattat åt dom som gör det. Jag har redan köpt speciella juliga cupcakesformar och dessutom planerat vad de ska användas till. Redan förra året började jag julflippa, när jag gjorde flera sorters knäck, pepparkakor, lussebullar, knäckebröd, marmelader, egen glögg... jag skyllde på graviditeten och helt galen nesting. Men inte kommer det bli mindre av det goda i år. Är det hemliga kitschiga drömmar som kommer fram? För under julen får man ju vara helt galen och pynta i överflöd. Eller är det bara att jag tar hela mammarollen på så sjukt stort allvar att jag kommer hitta mig själv i ett hem likt Montazamis? (förresten Böte, vi behöver tofsar. Vi har alldeles för lite TOFSAR!).

Den här julen kommer bli....Galen.

DN skriver om mig och likasinnade.

För övrigt filar vi just nu på andra kommande juliga aktiviteter.

(har köpt såpbubblor - världens bästa bubblor. Ska fota som en galning sen)

1 kommentar:

Ninna sa...

kan inte annat än hålla med dig, jag älskar julen och sen jag blev mamma har jag nog aldrig pysslat så mkt. Det är både mysigt och skoj :)