2010-10-31

Utmanad i hemmafruande.

Eftersom jag nästan råkat utmana Marie i hemmafruande så har jag gått lös som bara den de senaste dagarna. Eller så har jag helt enkelt varit mitt vanliga jag. Det har blivit 30-35 burkar barnmat i olika varianter, och så har vi städat. Idag har vi skrubbat köket från golv till tak bokstavligt talat och det är nu så rent att det går att utföra operationer. Vårt kök används extremt mycket eftersom jag lagar mat flera gånger om dagen typ 8 dagar i veckan. Det är barnmat och långkok och fonder och fan och hans moster. Trevligt i alla fall med skinande rent hem som numera luktar citronsåpa, för det är ju så populärt nu för tiden. Dessutom har vi tvättat ett par maskiner för tro det eller ej men man kan ha tvättmaskin hemma även om man bor i lägenhet. Vi har det så bra att vi kan välja om vi ska tvätta hemma eller rubbet på en gång i tvättis.

Nu över till något helt annat.

PappaSnäll har de senaste dagarna kommit hem med små presenter till sin LovaLiten som varit förkyld (men är nu på bättringsvägen). Krypmuddar från Kallekryp som kommer bespara oss kläder och tvätt och en snygg napphållare från Elodie details eftersom man måste alternera accessoarerna.

2 kommentarer:

Ninna sa...

Ja citronsåpa är väldigt poppis tydligen, gillade du den :P

Karin sa...

Ja den var nice ;)