2010-10-11

Negativ energi och onödiga kommentarer.

Vad är egentligen syftet med att sprida negativ energi omkring sig? De senaste dagarna har jag funderat en hel del på detta. Vissa personer sprider positiv energi och livsglädje och att ett möte med en sådan människa är som botox för sinnet. Man känner sig uppfylld och glad och full av energi själv tack vare någon annan. Sedan finns det folk som alldeles för ofta bara sprider negativ energi och jag kan bli fruktansvärt trött på sådana människor. Klag, klag och waaaaaaajn. Stop it!

Jag har under alla mina år av bloggande insett att det emellanåt trillar in en och annan eller 17 dryga kommentarer. Idag kom en sådan, som till synes är helt onödig och bara.... ja läs själva.
...och sjhälvklart om min lilla familj." Det är inte bloggande om så mycket annat än just din familj. Bloggen har, i brist på bättre ord, blivit skittråkig. Är det inte leksaker, är det barnkläder. Är det inte leksaker eller barnkläder, så är det barnmat eller gå-försök.
Avsändare An-Zu. I övrigt fullkomligt anonymt, så klart. Min erfarenhet är att liknande kommentarer sällan kommer med en tydlig avsändare. Frågan som ploppar upp i mitt huvud blir ju självklart dels vem personen är, men också vad syftet skulle vara. Konstruktiv kritik har aldrig dödat mig och inte heller kommentarer i den här stilen, helt utan substans och enligt mig är den heller inte sanningsenlig. Jag har i det senaste skrivit en hel del om politik och annat.  Men i beskrivningen om mig själv har jag skrivit följande citat:
Från början handlade den här bloggen mycket om kärlek, relationer och en del genus. Förvisso har jag åsikter om det mesta och gillar att skriva ner dem. Jag intresserar mig fortfarande mycket för sexologin, men min tankeverksamhet har riktats åt familj och hushåll och därmed har även innehållet i bloggen ändrats.
Jag har aldrig tvingat någon att läsa. Jag har förvisso bett folk att läsa ibland, men aldrig någonsin tvingat. Därför förstår jag inte ens varför någon till synes helt random person ens orkar sprida negativ energi. Precis som att folk inte tvingas att läsa så har jag heller inget tvång om vad jag ska skriva i min blogg.

Jag har en skara trogna läsare och några som ibland kommenterar. Det är jättekul och jag hoppas att ni fortsätter läsa om mina tankar, känslor, funderingar....och självklart om min lilla familj.

7 kommentarer:

Anna Å sa...

Klart som fan det blir mycket barnmat och barnkläder och sånt men vad tusan, det är ju ditt liv nu!! Klart bloggandet och prioriteringarna ändras när man får barn, sjukt vore det annat!
Nej fortsätt du bara (fast ibland har du urkass smak) *ler glatt*

Karin sa...

...

Anna Å sa...

fast jag kan ju hålla med om att leksaksbilen var jävligt grym!

Ninna sa...

Jag tycker du har bra variation om vad du delar med dig av och vad din blogg innehåller.

Och jag tror inte heller du är typen som tar åt dig ang vad andra tycker o tänker för du verkar inte vara den "typen" om man nu kan kalla dig det ;)
Men jag håller med dig, negativ energi slipper man gärna och varför inte göra sig till känna om vem man är om man nu har en åsikt om saker o ting :)

Nej fortsätt som du gör, din blogg innehåller mycket vettigt och mycket som gör att iaf jag tycker att det är roligt att läsa samt att jag gillar din stora portion av ironi och humor som du tilldelar dina inlägg när du skriver. :)

Karin sa...

Tack Ninna!

Emelie sa...

Ta inte åt dig! Jag älskar din blogg för att oavsett vad den handlar om så är den alltid ärlig och rak, mer sånt åt världen! KRAM!!

Karin sa...

Det är väl just det den här anonyma kommentatorn anser sig själv vara - ärlig. Själv förespråkar jag ju brutal ärlighet som börjar med att man är ärlig mot sig själv. Men det handlar aldrig om att ångvälta fram utan bättre syfta än att såra.

:)

Hoppas vi ses snart igen!