2011-03-31

Fast anställning.

Jag förundras och förvånas fortfarande över det flyt vi har i livet. Om det är så att man får skörda det man sått så har vi sått riktigt bra tror jag. Vi får jobb när vi behöver, lägenhet(er), pengar trillar in, bilköp, barn mot alla odds.. jag kan rada upp hur mycket som helst!
Idag kikade min högsta la bossola in på kontoret så jag frågade om hon visste något om min anställning. När jag blev anställd fanns inga fasta tjänster så jag fick ett halvårs vik med stor chans till förlängning. Chefen slutade i samma veva som jag började och rätt som det var fanns en tillsvidaretjänst ute. Men idag ställde jag frågan till en högre chef och en timme senare ringde bemanningsassistenten och dubbelkollade om jag faktiskt ville jobba kvar och önskade mig välkommen till en fast tjänst.

Man tackar!

Jag har aldrig varit arbetslös någonsin, men det är första gången jag är fast anställd. Det var på tiden.

Dagens känsla: Som man raggar får man ligga.

2 kommentarer:

Marie sa...

Grattis! Och bra jobbat! Jag tror stenhårt på att livet blir vad man gör det till i de allra flesta fall. Visst kan man ha tur ibland, men lycka handlar mer om aktiva val man gör och hur man väljer (medvetet eller omedvetet) att se på saker och ting. Ni har gjort bra val i livet. Grattis igen! :)

Emelie sa...

Vad kul! GRATTIS ! :)