2011-03-23

Mitt jobb.

Det är rätt trist med sekretess, för det innebär att jag inte kan dela med mig av allt spännande på mitt jobb, kära läsare. Men jag kan i alla fall berätta att jag idag har kört en Toyota aygo, vilket i princip innebär att man klär på sig något som kallas bil, har dödsångest från punkt a till punkt b och därefter klär av sig bilen igen. Som en jacka i plåt, typ.
Jag har nu haft inskolning på två ställen och skulle vara på det senaste stället veckan ut. Men det går så bra där så jag bad om att bli förflyttad tidigare, så imorgon ska jag introduceras på ett annat ställe. Nästa vecka börjar jag jobba helt självständningt (vilket jag i princip redan gör) och då kommer jag vara på ett fjärde ställe. Spännande.
Det bästa med att vara sjuksköterska är att man lär sig nya saker hela tiden och med nytt jobb innebär det att man lär sig extremt mycket nytt. Riktigt roligt.

Dagens känsla: Wiho!

Inga kommentarer: