2011-10-09

Fullspäckad helg.

Den här helgen har bara flugit förbi. Igår var vi på lördagsloppisen där jag bland annat fyndade en väldigt fin och äkta Stokke TrippTrappstol för 120 kr. Finns många billiga kopior på marknaden, minst sagt. Jag och Lova har varit med mormor och morfar på landet. Vi kom hem strax efter Andreas och sen var lördagen i princip slut. Lova hade sovit lite för sent på landet och var vaken halva natten kändes det som. Efter att ha fått en halv macka och några skedar glass så slocknade hon runt 22 i soffan. Fast det hindrar henne inte från att vakna aptidigt ändå.

Idag har vi varit på Ikea med mormor. Jag var mest besviken över att de ännu inte fått in julgrejerna. Det blev hur som helst en billig utcheckning då jag inte hade speciellt mycket inspiration till shopping. Hem en snabbis och tokskura lite här och så besök av mormor som kom med fästingborttagare. Lova var den första i den här familjen att få en fästing.

Efter att ha brottats med Lova och fästing (och mutat henne med "nu-var-du-duktig-glass") så åkte vi till Plantagen (som har fått in julgrejer, yay!) för inköp av enkel present till Simon som firade sin dag idag. Mitt tålamod var på bristningsgränsen och Lova fick sin första rejäla åthutning av mig. Smärta, trötthet och busigt barn går inte direkt hand i hand.

Vidare har eftermiddagen och kvällen avslutats på bästa sätt, med goda vänner och god mat.

Nu är jag död och frågar mig: När ska man vila?



Inga kommentarer: