2012-02-26

Vår helg med bus, dunderklumpar och en bög.

Även om det är hemskt tråkigt att barnet blir sjuk när man ska på dop och allt, så finns ju en fördel: Man får galet mycket gjort under helgen. Vi har betat av en himla massa saker på "att göra"-listan och haft massor av tid att umgås hela familjen.
Vi trotsade febern lite och satte stora barnet i vagnen och lilla barnet i Babybjörnen och gav oss ut på en morgonpromenad i morse. Solen sken men det var iskall blåst så promenaden blev kort men välbehövlig. Vi har även hunnit med lite besök tack och lov. För efter månader av foglossning och tung graviditet då jag knappt orkat träffa en kotte, är jag nu galet sugen på att träffa ungefär alla vi känner.
Så hojta bara till om du är sugen på kaffe, oavsett om vi känner varandra sedan tidigare eller inte. Jag fixart och ser fram emot besök!

Himla fina två.

Himla fina tre.

LovaLiten försöker busa, trots feber.

Bland moln, svävande segelbåtar och Dunderklumpar hittar man en Nils.

En tecknardocka i vårt fönster.

Vilken bok ska jag ta....?

Nybadad.

Lova hjälper mig att bada Nils.

Nybadad Nils i rosa pyjamas. Han är bög.

6 kommentarer:

Nils sa...

Det är inte homosexualitet, det är stil, klass och fason! (Rättfärdigar mina My little pony-mjukisbyxor)

Alfva sa...

Haha. Kunde inte låta bli att skratta till sista bilden. Sötaste ju.

Äh, det där med att resa med barn är ju inte värre än att åka buss med barn. Förberedelse, förståelse och framförhållning. Är det något jag har märkt på alla våra resor med A så är det att avslappnade föräldrar sällan får problem. Och Lova är så stor att man kan förklara det där med flygplan och att man måste sitta stilla. Sen är det ju såklart inte helt billigt, men vi passar på nu medan de fortfarande är relativt billiga att resa med.

Njae. Sambon och A ska åka till doktorn imorgon och sätta sig i väntrummet. Han har väl misstänkt bihåleinflammation (som lika gärna kan vara lunginflammation med tanke på hur han låter) och A har sin feber då igen. De får titta på henne ordentligt nu. Sen har vi bebisen som balanserar på gränsen till feber (och som vi har uppsikt över fortfarande). Men jag mår bra iaf! Imorgon blir det bunkring av vitaminer!

Förresten, när alla är friska och pigga och krya så tänkte jag bjuda in mig själv på en god fika. Bara så du vet.

Alfva sa...

Meh. När jag klickar upp kommentaren står det: Förresten, när alla är friska och pigga och krya så tänkte jag bjuda in mig själv på en god fika. Bara så du vet.

sofia sa...

underbart fina bilder <3 krya på er =)

ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4 sa...

Jag vill oxå fika tack :)

Jessica sa...

vilka härliga bilder :)

Det verkar vara många som är fikasugna, jag är alltis sugen på kaffe jag också, kanske blir vi ett helt gäng? :)