2012-03-02

Mitt barn är tillbaka.

Ja, som jag skrev tidigare så eskalerade trotsen igår och Lova fick ett riktigt galet vredesutbrott som pågick i en timma tills hon somnade av utmattning.
Idag har hon varit sitt gamla goa lugna fina jag igen. Inte ett gnäll, utan bara mys med kramar och gos.
Nu tror jag inte på något vis att tvåårstrotsen har tagit slut, men det känns bra ändå.
Jag är mest glad att hon vågar och kan spela ut sitt känsloregister. Det borde alla ha rätt till, stora som små.
För det här är vår Lova.

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Mysstund för de två, ännu så länge är det väl mest Lova som myser av lillebror.
Har du virkat överkastet?

Karin sa...

Haha jag skulle nog inte ens kunna virka en grytlapp! Nä det är min moster som virkat det.

En ovanligt bra mammablogg sa...

Hihi, jag som var säker på att jag visste att du fött på SöS och bodde i söderort. Men jag skyller det på......bebisdvala! Jag funkar inte helt korrekt just nu.

Kul med en lugn dag utan trots. Alltid bra att det finns bra dar att komma ihåg de dagar då allt är fel.

Alfva sa...

Ha. Ni skickade hit det kan jag säga. Herrejisses vilken ljudvolym det har varit idag. Inte en, två eller tre gånger.
Nejdå. Här snackar vi full ammunition. E blev så trött av hennes höga decibeltal att han somnade bredvid henne nu ikväll, haha.