2011-03-24

Idag är jag glad för:

  • Att skatteverket tyckte att vi skulle få ett rejält klirr i kassan.
  • Att Andreas fick en halv lön som vi inte visste att han skulle få.
  • Att jag fick betydligt mer i lön den här månaden än jag trott, då jag inte får OB-tillägg förrän nästa månad.
  • Att vi som en summa av ovanstående kommer att köpa en telefon till mig snarast. Bland annat. (Varför är den där "att köpa" listan alltid så lång?)
  • Att vi som en andra summa av ovanstående även kan peta in pengar i bilköpshål och därmed lindra plånbokssvedan.
  • Att vi hämtar ut bilen på lördag, vilket ska bli sååå gott.
  • Att vi dessutom får en mysig dag i Norrtälje i samband med att vi hämtar bilen.
  • Att jag har tredagars ledighet och är klar med introduktionen på mitt jobb.
  • Att Lova är en solstråle hela tiden.
  • Att Andreas och jag hinner träffas så mycket mer nu och vi hinner umgås som en hel familj och göra roliga saker. Som idag, då vi hängt i lekplatsen utanför gammelmormor och sedan druckit kaffe hos densamme.
  • Att jag fått ett rätt intetsägande mail från min chef som ändå gav lite hopp om att min anställning kanske kan bli fast tidigare än jag trott och tänkt.
  • Att det kommer bli lekplatser i nybygget utanför oss, vilket innebär att vi bara behöver gå 50 meter, istället för 500, när vi vill leka.

Våååår!

Rutschkanepremiär. I alla fall utomhus.





Inga kommentarer: