2012-02-20

1 vecka med LCHF.

Vågen visar cirka 2.5 kilo mindre på en vecka. Det innebär att jag väger över 17 kilo mindre nu än för typ tre veckor sedan.

Inte konstigt att det varit lite svårt att hitta en vettig hållning.

Sötsuget är enormt stort och jag skulle helst sätta i min en chokladkaka på en millisekund, men jag vet att det tar ett par veckor till och sen har kroppen ställt om sig och suget ger med sig. Men det säger ganska mycket om hur beroendeframkallande kolhydrater, då främst socker förstås, faktiskt är.
Vår tanke är att vi ska köra strikt LCHF under ett par månader, för att sedan gå över till LCHF-Light eller GI kanske. Men framför allt ska vi ha fria lördagar, för livet blir nog mycket roligare då.

Så fort vi får tillbaka hissen så tänker jag ta vara på dagarna som mammaledig då man har allra bäst chans att promenera en himla massa. Lite muskler och kondis hade inte skadat på den här kroppen.

3 kommentarer:

Alfva sa...

Shit, 17 kilo är ju galet egentligen. Jag ska dra ner på kolhydraterna snart. Snart. När vi blir friska.

Sv; Nä, var "bara" min IBS som fick ett frispel. Men jag ropar inte hej än... och E vaknade upp imorse med fullfjädrad influensa.. haha.

ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4 sa...

Jag och Niklas provade LCHF hösten 2010 och jag klarade inte av det. Det är verkligen inte min typ av mat och min mage slogs ut på en gång. Så för oss fungerade det inte. Men keep up the good work!

SV: jag köpte Subways chocolate chipcookie för första gången idag. Är vanligtvis ingen kakmänniska men I died and went to heaven! Så j*kla god! Så nu MÅSTE jag dit oftare alltså. Mmmmm

jenny sa...

Bra där!
Hela jag är som en stor sockerbit, hade behövt någon derox men jag har inte ork, karaktär elr ja viljan att ge mig på någon diet.

Tänkte så på dig idag när jag skulle till fsk med astrid o Alfred. För vi bor på markplan så det var bara att öppna dörren och ta sig ut. Så hoppas hissen kommer igång snart!
Kram