2012-02-24

Ibland är jag en fantastisk mamma.

Man kan ju tycka att jag borde börjat ana ugglor när barnet som vanligtvis sover 30-45 minuter på dagen när hon är hemma, idag sov två och en halv timmar. Man kan ju också tycka att jag borde ha sett hängigheten, som jag senare tydligt ser på en del av bilderna jag tagit idag. Eller faktiskt tagit det lite mer seriöst när jag frågade "Lova är du sjuk?" och fick svaret "jaa-aa". Jag underskattade henne där.
38.8 visade tempen på här på kvällskvisten och när vi sa att hon skulle få medicin så nickade hon bara och tog den snällt. Hon sov straxt efter sju. Lillstumpan.
Nu får vi bara hoppas att det inte är scharlakansfeber, vilket går på dagis. Och så kan vi hålla tummarna för att hon vaknar frisk, för vi ska ju på dop imorgon.

Även om det här printet inte är mitt favorit bland Molosarna så kan jag säga att Lova var mycket nöjd idag när jag tog fram klänningen. VoffVoffar, tyckte hon. Sen lekte vi att hennes små får, ko och häst åt av gräset på klänningen.

Mitt hjärtegull.

Den här bilden är bara med för att Andreas gillade den.


Inga kommentarer: