2012-03-04

Bärsjal och Babybjörn.

Med Lova försökte jag verkligen tycka om bärsjalen, men det gick inte särskilt bra. Jag tyckte det mest var krångligt att få på den och krångligt att få den bra. Krångligt att få ner ungen i den och krångligt att få henne ur den. Framför allt så ogillade hon den skarpt.
Skam den som ger sig. Jag och Nils gjorde ett försök idag. Och förutom att jag faktiskt fick till sjalen ganska lagom hårt och så där, så var det ungefär som med Lova. Framför allt så ogillade han den skarpt.
Jag kommer dock försöka igen, för jag gillar idén. Men hittills vinner Babybjörn Miracle stort. Den är enklare att få på och av, enklare att få ner och upp ungen ur och jag tycker han sitter bättre på alla sätt och vis. Framför allt gillar han den bättre.
Så där ser jag ut omsinkad. Nils också.

6 kommentarer:

Miss Baglady sa...

ameh vilka sötisar båda två.

Jenny sa...

Jag funderar på att skaffa en bärsele, men har hört både bu och bä om alla möjliga märken. Vore dock skönt att få händerna fria eftersom Arvid tidvis är en riktig klängapa (trots att han är så liten). Har kollat in en ergobaby, men ska låna av en kompis och prova innan vi bestämmer oss. Håller med dig om att bärsjalar kan vara riktigt trixiga.

Sandra sa...

Åh mitt barn älskade bärsjalen och jag hoppas nästa gör det också. Baby Björn vill jag inte ha någon pga andra orsaker men det där är upp till var och en. Huvudsaken det funkar och alla inblandade är nöjda :)
Vi kunde dock inte ha barnets huvud instoppat sådär förrän hon somnade. Om det är det han tycker är jobbigt kanske? Ser himla mysig ut i vilket fall som helst. :)

Nelin - stolt hårunderaming! sa...

Mysigt ser det ut iaf. Men man måste ju trivas, båda två! Jag väljer ju sjal framförallt för att de sitter ergonomiskt där, hur sitter bebisen i miracle-selen jämfört med vanlig BB?

jenny sa...

Kul att se och kul att höra om andras synpunkter om sele vs sjal.
Kram

ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4 sa...

Står själv i ett vägskäl: fortsätta ned BabyBjörn eller prova bärsjal? Det största problemet är nog att jag är för snål, jag vägrar betala för en bärsjal. Försöker hitta på Tradera nu men då vill jag inte betala mer än max 200. Så just nu förlorar jag varenda auktion....
Så vi får väl se hur det går.