2012-02-22

Gosegrisen och härligt kaos.

Det är väldigt svårt att fota en leende bebis som just lärt sig hur han ska charma sin ömma moder. Men ett snett litet leende lyckades jag fånga i alla fall.

Motivet är väldigt mycket bättre än kvaliteten på bilden.
Lagom ihoptryckta hamsterkinder.

Föregående natt var väl inte den bästa vi varit med om. Barnen turades om att vara vakna och jag var nog mer vaken än sovande. Lova tycker det är onödigt att prata tyst utan ropar "HEEJ NILS" när hon kommer in till oss typ klockan 04. Sen ska det babblas och bökas en stund.
Idag vid middagen var det allmänt kaos och vi försökte äta flera gånger. Lova som åt snabbt (började äta innan Andreas kom hem för att han var sen och följdaktligen var klar lagom till att han satte sig vid bordet), och sprang runt och gastade när vi skulle försöka äta. Nils var allmänt missnöjd, vilket han varit till nu och ville bara hänga i mina bröst. Vi hetsåt i omgångar och jag fnissade inombords åt spektaklet. Han har gnällt mest hela kvällen och vi kan nog konstatera att han just haft sitt första magonda.
Tvåbarnschock? Nej. Förväntat? Ja.

2 kommentarer:

sofia sa...

åh men sötnos! =) hur många veckor är han nu?

ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4 sa...

SV: Grejen är att man ska inte leta, det är då det funkar. Jag letade definitivt inte den kvällen och vips var han där. Så jag förstår din tanke med att du trodde inte att det skulle bli nåt. Kul!

Dejtingsajter är väl godkänt nu för tiden? Det är väl så folk träffas?