2012-02-22

Vilka är ni, kära läsare?

Alfva hade igår en lista i sin blogg som hon hade snott från någon annan. Hon fick en himla massa svar och det hoppas jag att jag också får, även om jag fullkomligt förstår henne när hon skriver " Och jag delar hennes rädsla att ingen kommer svara, så snälla gör det!"

Det vore väldigt skoj att veta vilka ni är!


Vem är du som läser här?
Hur gammal är du?
Vad jobbar du med/pluggar du?
Vad gör du när du är ledig?
Var och hur bor du?
Vad ser du fram emot?
Vad ska du göra idag?/Gjort idag?
Vad läser du just nu?
Vad ser du för tv-serie helst just nu?

13 kommentarer:

4barnsmamman sa...

Vem är du som läser här?: Malin heter jag, har nog kommenterat här ganska länge ändå hihi :) har 2 söner födda 09 och 10, är gift.

Hur gammal är du?: inte en dag äldre än 25.. (lever i total förnekelse att jag snart fyller 29..)

Vad jobbar du med/pluggar du?: Jag pluggar för tillfället på distans på komvux, planerar att söka till högskolan till hösten :) något inom vården blir det!

Vad gör du när du är ledig?: umgås med min familj, mina vänner.

Var och hur bor du?: Surahammar, vi bor i en rymlig villa..
Vad ser du fram emot?: fest på fredag!:)

Vad ska du göra idag?/Gjort idag?: idag har jag städat, plockat leksaker som sedan kom fram lika fort igen .. dödfött arbete mao.. ;) Planerar att åka och inhandla en outfit till fredag.. det med stor ångest då jag e så tjockis.. :/

Vad läser du just nu?: just nu, endast skolböcker, det är vad jag hinner med..

Vad ser du för tv-serie helst just nu?: familjen annorlunda, lyxfällan, gärna dokumentärer om förlossningar.. osv osv :))

nu fick du iaf ett svar !:D
/malin

A story about me sa...

Vem är du som läser här? Lisa Bäcklund ;)

Hur gammal är du? Jag är 26 + några månader!

Vad jobbar du med/pluggar du? Just nu läser jag till sjuksköterska

Vad gör du när du är ledig? Umgås med vänner och sambo, tränar lite och läser massa böcker!

Var och hur bor du? Bor i en lgh i två plan på Öbacka i Umeå

Vad ser du fram emot? Ser fram emot att ta examen och att bilda familj
Vad ska du göra idag?/Gjort idag?
Plggat hela dagen lång...psykologitenta imorgon.

Vad läser du just nu? Förutom skolböcker håller jag på att läsa Sagan om Isfolket. En låång serie böcker.

Vad ser du för tv-serie helst just nu? Oj jag måste erkänna att jag gillar Biggest Loser. Men annars ser jag gärna Bones!

Kul med de frågorna! får jag låna dom till min blogg?

ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4 sa...

1: Jag heter Ida-Maria
2: Jag är 29 men fyller de läskiga 30 den 5 april!
3: Jag är utbildad lärare men har mest jobbat som fritidspedagog. Jag letar fortfarande efter "mitt kall här i livet".
4: Jag är mamma när jag ledig. Med allt vad det innebär.
5: Jag bor tillsammans med maken och alla barn i en lägenhet i Björknäs,Nacka.
6: Just nu ser jag fram emot att klämma ut bebisen ur magen. Det är det ENDA JAG TÄNKER PÅ just nu.

7: Har bara varit hemma och tagit hand om sjuka dottern. Har inte ens bytt kläder,går fortafarande i tröjan jag sov i. Så fräsch är jag.
8: Jag läser bloggar.
9: Just nu blir det mycket Unga Mödrar samt Housewives of Atlanta. Behöver iq-befriande serier där jag inte behöver tänka, min gravidhjärna går lixom på halvfart. Så dessa är perfekta.

Marie sa...

Vem är du som läser här? Marie, tvåbarnsmor och sjuksköterska to be från norrland.

Hur gammal är du? Nybliven 26 åring. Äntligen börjar åren komma ikapp mig

Vad jobbar du med/pluggar du? Pluggar som fan just nu.

Vad gör du när du är ledig? Aktiverar barn och hund, tränar, slappar.

Var och hur bor du? På landet i ett gult hus.

Vad ser du fram emot? Att få klar c-uppsatsen, att få veta var jag ska göra min slutpraktik och slutligen att få jobb.

Vad ska du göra idag?/Gjort idag? Pluggat hela dagen, promenerat med hund och barn, lagat mat, slappar lite nu i väntan på hälsokursen ikväll.

Vad läser du just nu? En seg, kommersiell bok om en avdankad militär.

Vad ser du för tv-serie helst just nu? Började se Once upon a time igår, verkar lovande. Annars ser jag mitt favvoprogram Mästerkockarna och hela ärligt ser jag Big Brother också.

Jessica sa...

Jag heter Jessica Svensson och är 26 år gammal.

Jag är mammaledig med min snart 8-månaders Filip medans storebror Lucas, 2 år, går på förskolan 15 timmar/vecka.

Har precis börjat extraknäcka lite som me&i-säljare, vilket känns rätt skönt, då jag gått hemma sedan oktober 2009…

På fritiden spelar jag handboll, 2-3 ggr/vecka, annars gör jag något sånt där typiskt som shoppa eller umgås med vänner & familj.

Jag bor i Tumba, söder om Stockholm i en 3-rumsbostadsrätt och vi trivs som fisken i vattnet. Framtidsdrömmen är radhus, men det är ett par år framåt i tiden. Än sålänge får barnen dela rum, och det funkar nog ett tag till!

Just nu ser jag fram emot söndag, då jag ska ha min första me&i-träff, och så ser jag fram emot våren!!

Idag har jag nästan varit hemma hela dagen. Lucas har feber, och Filip är lite halvkrasslig han också. Vi har tittat på Alfons, byggt med duplo och myst i soffan. När sambon kom hem från jobbet åkte jag iväg och handlade lite!

Jag har precis läst ut Felicia försvann, och ska nu ge mig på 3 stycken böcker som är baserade på sanna historier. Det är i princip bara sådana böcker jag läser, det känns så äkta på något vis. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter…

Älskar, älskar, ÄLSKAR Grey’s anatomy, och väntar med spänning till 7 mars då det drar igång igen :)

(Det här svaret blev väldigt, väldigt likt det jag hade skrivit i Alfvas blogg, men det finns inte så måna andra sätt att skriva det på :-))

Kram

Petra M sa...

Vem är du som läser här?
Petra, som du träffat via Anna Å

Hur gammal är du?
39

Vad jobbar du med/pluggar du?
Föräldraledig med Alfred. Underbart!
Annars jobbar jag som projektledare på Ericsson Broadcast Services.

Vad gör du när du är ledig?
Vill gärna vara utomhus men just nu känns det som att jag bara sitter o fikar..

Var och hur bor du?
I lägenhet i Sumpan dit jag flyttade i somras.

Vad ser du fram emot?
Resa till min lillasyster i San Francisco i maj! Hon ska få sitt första barn då!

Vad ska du göra idag?/Gjort idag?
Varit på promenad med mammagruppen, hämtat ut reaböcker från adlibris och handlat på Willys.

Vad läser du just nu?
Senaste Jo Nesbo

Vad ser du för tv-serie helst just nu?
Homeland, men det var ju sista avsnittet för en vecka sedan så just nu väntar jag på nåt nytt!

Sara sa...

Vem är du som läser här?
- Sara, mamma till Emelinda och Birk, gift med min man Henrik

Hur gammal är du?
- 27 i år

Vad jobbar du med/pluggar du?
- Föräldraledig till sonen för tillfället

Vad gör du när du är ledig?
- Umgås med familj och vänner, fotograferar

Var och hur bor du?
- Bor i Uppsala, i en lägenhet på 93kvm. (en 4:a)

Vad ser du fram emot?
- Ser fram emot mina planer som jag har till hösten

Vad ska du göra idag?/Gjort idag?
- 1-års kontrollen med sonen, längd/vikt och spruta. Sen har jag och barnen bara varit hemma och myst

Vad läser du just nu?
- Diverse olika bloggar på nätet. Annars en bok om fotografering innan läggdags

Vad ser du för tv-serie helst just nu?
- Jag tittar mest på filmer, men annars är jag allätare när det gäller tv-serier

sofia sa...

Vem är du som läser här? Sofia Werner =)

Hur gammal är du?16

Vad jobbar du med/pluggar du?jag jobbar på dagis och pluggar

Vad gör du när du är ledig?spenderar tid med C och mina vänner

Var och hur bor du? Jag bor på norrbacka vägen 11. en liten lägenhet som har 3 sovrum

Vad ser du fram emot? Ser fram emot imorgon då jag ska till ks =)

Vad ska du göra idag?/Gjort idag?idag har jag varit på centrum med vildahilda och träffat grannarna på playdate

Vad läser du just nu?Jag läser en tysk bok om livet som den där borta.

Vad ser du för tv-serie helst just nu? BB helt klart! haha

Matilda sa...

Jag heter Matilda, är 19 år och driver eget företag som fotograf. När jag är ledig fotograferar jag, bakar, stickar och pysslar på. Bor i en etta i Uppsala tillsammans med min pojkvän. Jag ser fram emot att börja plugga och få lite rutin i vardagen igen, annars längtar jag till att resa lite också!

Idag har jag gått ut med mina daghundar på en promenad i det grå och äckliga vädret, sen har jag bakat bröd. För tillfället ser jag Scrubs. :)

jenny sa...

Vem är du som läser här? Jenny
Hur gammal är du? 29
Vad jobbar du med/pluggar du? Montessoripedagog
Vad gör du när du är ledig? Åker till vårt renoveringsprojekt i Småland
Var och hur bor du? Helsingborg, radhus med liten trädgårdsplätt
Vad ser du fram emot? Våren och värmen

Vad ska du göra idag?/Gjort idag? Tvätta mera nerkräkta sängkläder och dricka mkt kaffe haha
Vad läser du just nu? Pettson får julbesök ;-) annars är det just nu dåligt på läsfronten.. skäms men så är det..
Vad ser du för tv-serie helst just nu? Sverigesmästerkock, sjungande trappuppgången och boss undercover..

Jenny sa...

Jenny heter jag. Född -83 (börjar bli gammal och senil och har svårt att komma ihåg min ålder så jag låter den som frågar räkna ut det istället). Är reporter, fotograf och redigerare på tv-kanalen 24Norrbotten och bor i en ljus trea i centrala Piteå. Älskar att fotografera, springa på loppisar, fixa till second hand-fynd och att virka, men just nu går den mesta tiden åt till min lilla familj. Ser fram emot våren och en stundande resa till Småland om en månad.
Idag har jag gjort tacopaj, tvättat ett par maskiner och köpt lite nya kläder till sonen. Hinner aldrig läsa böcker längre känns det som (är egentligen en riktig läslus), men har flera som ligger och väntar på sängbordet, t.ex. Niceville. På tv blir det mest nyheter och Äkta människor som jag faktiskt har lyckats se alla avsnitt av. =)

Sandra sa...

Vem är du som läser här?
En norrlandstös vid namn Sandra (Luring) Jonsson

Hur gammal är du?
24 år + nå månader

Vad jobbar du med/pluggar du?
Pluggar till ingenjör inom medicinsk teknik, jobbar även ca 50% som personlig assistent.

Vad gör du när du är ledig?
Umgås med min älskade kille i Arjeplog.

Var och hur bor du?
Bor i en villa hemma hos mor, utanför vännäs.

Vad ser du fram emot?
Att en vacker dag bli mor till 2 underbara barn.

Vad ska du göra idag?/Gjort idag?
Idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av livet.

Vad läser du just nu?
Länge sen jag läste en bok av nöje, så nu är det mest kurslitteratur böcker inom elektronik.

Vad ser du för tv-serie helst just nu?
Mot alla odds

Alfva sa...

Vem är du som läser här? Alfva på nätet, Emma med Ä i verkligheten.
Hur gammal är du? 29 år och 10 månader. Viktigt att påpeka att 2 månader är långa och att det är en hel månad längre jag har jag på 20-talet än min käre sambo.
Vad jobbar du med/pluggar du? Eh. Vi får väl påstå att jag är föräldraledig då. Tack för den ångesten.
Vad gör du när du är ledig? Ligger på soffan, bygger med lego och surfar. Hänger med jordens bästa ungar.
Var och hur bor du? I Nacka, en alldeles för liten 3:a som vi hoppas blir bostadsrätt.
Vad ser du fram emot? Vår. Sommar. Sol. Friskhet.
Vad ska du göra idag?/Gjort idag? Tagit hand om sjuklingar, gungat en iskall gunga, plockat leksaker och matat bebis.
Vad läser du just nu? Tidningen RES
Vad ser du för tv-serie helst just nu? Greys, Revenge, 30 grader i Solen. Och så familjen Annorlunda såklart - av samma anledning som dig. Skämsligt nog även Unga Mödrar Danmark.