2012-02-22

Shopping.

Jag insåg härom dagen att trots att LillNils har ganska mycket kläder, så har han väldigt lite som matchar. Och framför allt har han sanslöst mycket grått och vitt. Herregud, man kan ju bli deprimerad för mindre liksom. Så inspirerad av Ida-Marias shopping till hennes kommande lille son, gav jag mig igår ut på lite shopping.



Äntligen lite färgglatt! Gillar dock de mjuka nyanserna.


Dessutom har jag dragit in en del traderafynd till honom. En grå (!) kabelstickad overall. En kofta för en spänn och ett par Pop byxor för en tia.

För övrigt var jag och Nils ute och lunchade med en kompis igår. Det är väl det föräldraledigheten handlar om; shopping och luncher? :) Och kanske ta hand om knodden ibland.
Fast idag ska jag ta hand om den andra delen av föräldraledigheten - städandet. 

Redan vid trafikljuset ut från parkeringen höll jag på att glida av vägen. Därefter hörde jag varningarna på radion där de uppmanade folk att hålla sig hemma. Det känns ju praktiskt.

Dagens känsla: Älskar det här mammalediga livet. Igen.

3 kommentarer:

sofia sa...

dumma dumma jag glömde ju fråga! kan du tiderna på öppna? små sugen på att gå på fredag om det är öppet men jag kan ju inte tiderna där. tänkte kolla med dig om du kan dom?

söta kläder! =)

sofia sa...

Tack så mycket för sidan! =)

åh okej , vi ses nog där någon gång =)
kram kram

Liw sa...

Härligt!
Skulle kunna tänka mig att vara föräldraledig lite nu igen, får se vad vi hittar på här hemma kanske tar 50%var fram över eller nått.