2008-03-12

Jag ska måla hela världen.... HELL NO!

Min Mian har lyst med sin frånvaro idag. Det är inte utan att jag blir lite orolig... Honey, hoppas du mår bra!

Grynet har genomgått ytterligare ett självständighetstest. Hon har målat om köket på egen hand. Nu har jag förvisso målat både hall, vardagsrum och sovrum förut, men då alltid haft en man vid min sida. Jag är nöjd med mig själv och mina muskler räckte faktiskt till att bära in ett stort ekbord i köket, och dessutom vända det på rätt håll. Själv. Ensam. På egen hand. Allena. Utan sällskap. Solo. Ja, ni fattar. Köket är nu i en nyans som kallas sjögräs. Jag beskriver det som lera, eller geggamoja, med lite mer grönt i. Snyggt faktiskt.
Med muskler som redan innan hela det här slipa, spackla, kånka, bära, rolla, krypa-projektet var kroniskt kontraherade och hårda som betong, så kan jag lova att det inte har blivit bättre nu. Massage är vad jag skulle behöva.

Meeeen såå fiffigt, att jag kommer åka norrut i det närmaste, till S... S, som vill bli massageterapeut. S, du får öva på mig huuuur mycket du vill! Jag ställer upp gratis!

Jag ska förresten vara gästbloggare hos mammaM. Behöver sannerligen hjälp med att komma på ett ämne!

Dagens känsla: Alis volat propriis - hon flyger med egna vingar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

woot blev det till slut gjort?!
YAY! Jag förväntar mig inbjudan till te och kanske oplanerat planerat vindrickande.
Har mkt delbar info förresten.
hörs //aksomärultrasämstpåatthöraavsigmentrevligändå

Karin sa...

Det var som faaan!! vad blåser det för vindar idag?? AK, my long lost looove!! Klart som attans du ska bli inbjuden på skumt te och oplanerat planerat vindrickande! Saknar dig som fan! :)

Emelie sa...

Haha jag kom att tänka på en Carolalåt! Säga vad man vill om den .. ganska speciella kvinnan.. men ja, lyssna på "På egna ben" :D

Anonym sa...

Jag har lånat ditt uttryck till min blogg. Hoppas det är okej. Ha en bra semester!