2008-03-11

Reaktion.

Ja nu var det några dagar sedan jag plitade ner mina ord här. Jag har spenderat 33 timmar i streck på jobbet så det är en anledning. Att jag igår inte hade något internet kan ju också ha spelat roll.

Igår hade jag en flipp de luxe. Big time. Ett par personer fick verkligen se hur illa det kan bli, när man varken kan bli arg eller gråta. Igår var jag frustrerad som satan.

Jag försöker ju, som jag sagt tidigare, att aldrig döma någon. Det innebär att jag alltid tänker så här om folk: Det du har i din ryggsäck har format dig till den du är idag. Om jag tycker att du är en bra människa och om jag tycker om dig, så spelar det nästan ingen roll vad ryggsäcken innehåller. Jag bryr mig om vem du är och vad du gör nu. Jag dömer inte mina vänner för hur de väljer att leva, så länge de mår bra. Jag bryr mig inte om mina kompisar har haft sex tresiffrigt, super som svin, skönhetsopererar sig till tusen eller vad det nu må vara, som folk alldeles för ofta är fördömande mot. Så länge du mår bra så kommer jag inte att döma. Även om jag själv väljer ett annat leverne inser jag att mina val endast är rätt för mig.

Det finns dock två saker jag tar avstånd ifrån. Det är kriminalitet och knark. Tro mig, det kan få mig att springa åt andra hållet.

Allt som oftast träffar man folk som kan göra vad de vill i sina liv. Ni vet, de personerna som har en enorm viljestyrka, intelligens och ofta en stor dos flax. Somliga av dessa använder inte sina begåvningar på ett bra sätt, utan är ute på lite hal is och gör saker som kanske inte alltid är rätt. Jag vet inte hur många gånger jag sagt till vänner och bekanta som sitter i den här sitsen: Men för faan, du har två vägar att gå. Antingen väljer du den rätta vägen och du kommer kunna göra precis vad du vill. Eller så väljer du den andra vägen (som då involverar kriminalitet, knark och annat skit), och det går åt helvete för dig förr eller senare. Det är så fruktansvärt frustrerande om de väljer fel väg. Det gör mig genuint ledsen.

Inte bloggmaterial? Hell jo.

Dagens känsla: Frustration.

Inga kommentarer: