2008-03-21

Virrvarr av tankar.

Jag borde verkligen sova vid det här laget. Imorgon kommer dagen gå i ett, och natten ska spenderas på jobbet. Semesterfriden är över och mitt liv snurrar igång i 280 igen.

I natt snurrar många tankar i mitt huvud. Tänker på personer som betyder något för mig. (och HEY, just nu tänker jag på vad fan det är som händer i köket. jag sitter bra här tror jag). Några personer tar upp all min trötta hjärnverksamhet. Tänker mycket på ett telefonsamtal jag fick på förkvällen, ett samtal som jag ansåg som ganska allvarligt. Fick aldrig veta vad som hände, hur det gick efter att vi la på och det stör mig. Oro, fundersamhet och lite tjurighet mixas till en fin förvirringskompott. Den personens hjärna vill jag ta mig in i. Oftast är personer förutsägbara, men jag vettetusan i det här fallet. Lite snack om döden gav mig svindel. Just det som sades skulle jag aldrig negligera eller rycka på axlarna åt. Fick höra att det var ett skämt, men jag kan inte rå för att sådant etsar sig fast. (och så låter det konstigt i köket igen).
Jag tänker på A som var här idag med ett papper där han sa upp sin del av kontraktet på lägenheten. Jag undrar hur han mår, innanför fasaden och murarna. Har idag hittat lite småprylar som är hans. Sakerna har fått mig att tänka på honom lite extra. Bland annat hittade jag förlovningsringen och var så klart tvungen att ta på mig den i några sekunder. Konstig känsla och dessutom var den för stor. Av någon anledning tror jag, att om A hittar kärleken så kommer han vara gift och ha några mini-A på nolltid. Hoppas han blir lycklig.
Jag tänker på en tjejkompis som jag inte hört av på flera veckor. Vet inte varför faktiskt. Kanske hon har läst mina bloggar och tagit illa vid sig av en del? Jag står dock för det jag skriver.


Det har hänt så mycket i mitt liv de senaste månaderna. Det tänker jag också på. Varför blev det inte jobbigare? Har jag fortfarande en innestående krasch som bara väntar runt hörnet? Eller var det så lätt? (okej, NU flippar jag på ljuden. gick och tittade - det blev knäpptyst).

Imorgon fyller en av mina närmaste tjejkompisar år. Jag kommer inte ha möjlighet att uppvakta henne. Hoppas hon förstår.

Nattens känsla: Lite lätt sentimental.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är svårt det där men kompisar till ex. Jag minns att jag en gång gav bort alla mina vänner till ett av mina ex. Hon slutade umgås med sina kompisar när vi blev tillsammans. Två år senare när det tog slut mellan oss så fortsatte hon att hänga med mina. Det tyckte jag var helt okej, var rätt trött på dem just då. Så hon kunde ha dem. Idag så umgås hon inte med någon av dem längre. Samtidigt så är det svårt att vara kompis till ett par som bryter upp med. Plötsligt så står man bara där och ska välja enligt någon av parterna. Jag vet att det blev en massa liv för något år sen när jag fortsatte vara kompis med en av mina vänners ex. Alla trodde att jag stötte på henne.

Och du, det blev en fylleblogg... =)

Karin sa...

HAHA faktiskt så var det ingen fylleblogg. det blev fruktanstvärt lugnt igår faktiskt och vi kom inte ens ut!

Anonym sa...

Heeej :D Ja, jag ska försöka bli lite djupare! Tack själv för igår :) Glömde säga hejdå till spökena haha!