2008-05-01

Äntligen reaktion.

Igår blev det för mycket. Igår reagerade jag. Jag fick ut massa känslor, både genom ilska och gråt. Diagnosen var droppen som fick bägaren att rinna över och jag har insett att jag måste tänka om. Något folk i allmänhet tar för givet måste jag nu se som en bonus. Mitt största mål i livet är inte längre självklart.

Glasskärvorna som ligger utspritt över golvet säger en del vad som hände igår. Undrar om glaset eller jag är mest trasigt? Nå hej, jag ska slänga och dammsuga så det blir fint på ytan igen. Inom mig ska jag laga laga laga.. laga det som går.

Dagens känsla: Lätt apatisk, men samtidigt förvånansvärt tillfredställd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

barn?

Karin sa...

säger vem? /grynet

Anonym sa...

en undran bara. med tanke på vad du skriver så blir man ju såklart intresserad och en minuts fundering leder till att man tror att det handlar om förmågan att få barn.