2008-06-27

Vanilj och rosa sockervadd.

Gårdagen bjöd på känslosvängningar utan dess like. Dagen började i upprört tillstånd med några obra sms och en igenslagen dörr. Slet som ett djur på jobbet och gjorde 8 timmars arbete på 5.5 timmar, inklusive diverse av undersköterskans uppgifter. Mötte gos i stan och hade den mysigaste eftermiddagen och kvällen i världshistorien tror jag. Hälsosam lunch på ett av favoritcaféerna, promenad, ligga i gräsmattan i en park och slumra i solen, äta mjukglass i Kungsan, promenera, shoppa, dricka espresso och kedjeröka. Pussas och kramas i all oändlighet. Vi insåg att vi har ännu mer gemensamt och gillar även samma klädbutiker. Det är alltså inte bara samma musiksmak, intresse för god mat, vin och fin choklad, samma humor....... kan fortsätta i en halv evighet. Han fortsätter att locka fram spontaniteten i mig vilket egentligen skulle kunna bli rätt farligt... eller farligt kanske är att ta i, men risken för att göra relativt ogenomtänkta, impulsiva och galna grejer ökar. Härligt. Men farligt. I like.

Avslutade kvällen med att bli bjuden på middag hemma hos mig själv. It´s so fucking lovely och jag blir bortskämd i kvadrat.

Dagens känsla: vill tillbaka till gårdagen!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

låter helt underbart:) själv så blev jag dissad två gånger under samma kväll av herrn.. kan ju inte mer än skratta:P