2008-06-18

Livets marathon

Jag blir uttråkad alldeles för lätt. 5 sekunder utan att ha något att göra gör mig rastlös. Jag blir även uttråkad när saker och ting blir rutin, vardag och tryggt. Har nu jobbat på samma ställe i lite över ett år - tristessen är ett faktum. Självklart finns det alltid nya saker att lära sig inom mitt yrke, men det går för långsamt. Jag blev erbjuden fast tjänst. Jag tackade nej, av rädsla för att fastna och inte komma vidare. Jag ska istället tjäna pengar i norge och förhoppningsvis skaffa intressant jobb i sverige. Att arbeta som event-syrra vore sjukt skoj. Jobba på konserter, festivaler och andra evenemang. Lite som ambulans light... Har ingen aning om hur lätt eller svårt det är att få anställning, men det går ju att ta reda på.

Jag behöver utmaningar, jag behöver känna att det rör på sig. Det gör det sannerligen just nu.

Träffade Maya innan jobbet igår kväll. Sjukt vad hon är cute and charming. Me like.

Nattens känsla: Det rör på sig med stora steg.

Inga kommentarer: