2008-07-16

Den fule ankungen.

Jag förstår verkligen inte vad det är som händer plötsligt. Förfrågningar om dejter, kärleksförklaringar, uppvaktning... från alla möjliga håll. Sjukt trevligt, men förvirrande. Berättade för en person idag hur många kärleksförklaringar jag fått det senaste halvåret. Tydligen var det ett onormalt stort antal. Vad tusan gör jag för att förtjäna sådana trevligheter (som förvisso kan vara hemskt besvärande också)?
Kos har en teori om "den fula ankungen". Det handlar om personer som aldrig sett sig själv som snygga, kanske blivit mobbade, men som i vuxen ålder plötslig har något attraktivt. Dessa personer kommer aldrig se sig själva som snygga eller förstå varför de är tilldragande. Vet inte om jag är en sådan person, men något är det ju som jag inte förstår.

Dagens känsla: Jag hyser en stark hatkärlek till facebook.

Inga kommentarer: