2008-08-29

Ex.

Jag kan verkligen se fördelarna med att träffa killar som inte har haft ett speciellt aktivt kärleksliv innan. I mina tidigare långa förhållanden har inte ex-flickvänner existerat. Har aldrig ens reflekterat över det, inte förrän nu. Kos har ex. Han har tjejer tamejtusan överallt. Allt verkar inte vara överspelat, vilket faktiskt stör mig en del. Jag blir kallad fet kossa och säkert diverse annat. Han får sms så det står härliga till. Jag kan förstå att tjejen hoppar på mig, men egentligen känns det rätt lamt. Dock är det väl ett relativt typiskt sätt att hantera en desperation (eller vad det nu må vara) på.

Jag kommer troligtvis plocka bort mig från den där communityn på grund av detta. Jag har inte gjort någon någonting egentligen, inte mer än att springa på en sjukt mysig kos som jag trivs oerhört bra med. Störande moment gör dock att fokus lägges alldeles för mycket på negativa aspekter och jag har svårt att uppleva positiva fullt ut. Störande tjejer som mer eller mindre utstuderat försöker förstöra. En och annan kille som gör samma sak. Missunnsamhet är en egenskap som borde kriminaliseras!

Trots att det stör så tror jag inte att detta kommer förstöra. I så fall hade vi kunnat lägga ner för länge sen... men vi trivs fortfarande bra tillsammans, i vår röda bubbla som smakar jordgubbar och champagne och som doftar liljor. I vår värld.

Dagens känsla: hmps? på väg att bli sjuk? näääe, har ju årets helg framför mig!!!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Där sa du ett sant ord! Hur orkar folk ens lägga sig i? När exet skaffar ny är det klart att del blandade känslor blossar upp, men att ge sig på hans/hennes nya? Vad tror man att man ska få ut av det? Ja, folk är då sannerligen spännande... nåja, de fega och barnsliga gliringarna säger trots allt mer om dem själva :) Keep up the lovin' .

Anonym sa...

Fan vad fegt och ge sig på den nya....kram