2009-02-12

Diskutera mera!

Jag har kommit på varför mitt bloggande dog! Jag vill ha respons ju, jag vill föra en diskussion! Det är roligare att få lite respons och motfrågor och till och med mothugg på åsikterna!

Därför ska jag nu fråga er läsare en sak. Obligatoriskt är det att svara (tro mig, jag märker om ni inte gör det!) Vare sig ni känner mig eller inte, älskar mig eller hatar mig så vill jag ha ett svar. Det finns inga rätta svar, vill bara veta era tankar.

Om jag säger att jag är Queer, vad tänker ni då? Vad är jag? Vem är jag?

Dagens känsla: lite smartare efter en dag i skolan

10 kommentarer:

Anonym sa...

Queer, det första jag tänker på är Homo, kanske en allmän uppfattning av det ordet. Lite tråkig också men så äre.

Anonym sa...

För mig innebär det att du inte följer normen, att du säger att det inte spelar någon
roll vilket kön man blir attraherad/kär i men också att du står upp för dig själv och
den du är. Att du är stolt över dig själv och att du trivs med att inte vara en i mängden.

Karin sa...

ey julia.. .vad ÄR normen? :)

Anonym sa...

Om jag säger att jag är Queer, vad tänker ni då? Vad är jag? Vem är jag?

Det första jag kommer att tänka på när jag hör ordet queer är nog att man är identitessökare, vad avser den sexuella läggningen. Kan det vara ett förstadie till "trysexual" tro? Alltså.. innan själva perioden då man prövar vilken läggning man har. Man vill nog inte definera sin läggning..

Jag tror även att det handlar om att man inte riktigt bryr som om könet på den man tycker om eller blir attraherad av utan snarare ser bakom den teknikaliteten..

Om du säger att du är Queer säger jag GRATTIS, kul för dig.. du har ju massa nytt spännande XXX som "vanliga" hetero inte har..

/AM

Anonym sa...

åhh MVG till er båda. love peace and respect, låt alla leva sina liv som dom vill. FÖRSÖKER man tänka så får man ut mer av livet, thats why, among many other saker, i love you! chardonnay sex o marlboro to the people
/Maria 12 vårar

Anonym sa...

Att du är grynet som gillade utsikten på morgonen när jag drog upp rullgardinen... :) Kraamis Olli!

Totte sa...

Queer är ett förhållningsätt som kritiserar heteronormen i avseendet sexuel dragning till endast ETT kön. Thats my Grynet!! Go girl GO!!!

Anonym sa...

Du är Karin. Totalt underbar. Man behöver knappast säga mer.

Karin sa...

Var goda och läsa mitt inlägg som heter "vad är queer"
Puss på er. Speciellt till Julia, som ajg inte har en aning om vem det är!

Karin sa...

förresten vet jag inte vem du anonyme är heller. men hey, jag gillar säkert dig också!