2009-02-09

Grattis gryn.

Jag har många gånger valt att spendera tid ensam. Jag älskar att ensamluncha och ensamfika och ensampromenera och ensamshoppa. Vald ensamhet, för att rensa hjärnan. Jag har firat alla årets högtider ensam någon gång, vissa högtider flera gånger. Men ärligt, just det är jag lite mätt på.

Jag grattade mig själv idag genom att bjuda mig på lunch på burger king. Sedan köpte jag tulipaner, en liten kladdkaka och dekorerade den med 26 i rosa smet. För att vara brutalt ärlig så kan jag erkänna att jag önskar att jag hade lite folk omkring mig.
Förvisso är just 26 inget att fira, det enda som händer är ju att de få ungdomsrabatter som fanns kvar, nu försvann. Nu är jag alltså inte ung längre, om man ska lita på SAS eller SJ eller andra företag.

Har fått en himla massa grattismeddelanden, >50 faktiskt. Kul som fan. Men är fortfarande ensam.

Dagens känsla: grattis gryn. tack gryn. älskar dig grynet. jag älskar dig också. du är bäst grynet. dito grynet. du är schizo grynet. vi vet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade lätt kommit förbi om det inte hade varit så mycket Sverige mellan oss!

Totte sa...

Mmm...jag o Magda fikade hemma hos mig igår i din ÄRA!! Kraam från oss :) Du e inte ensam, bara känns så ;)

Anonym sa...

Hade man bara vetat om det så hade du sluppit vara ensam trots avstånden så går sånt alltid att lösa ;)
Grattis i efterskott iallafall och Kram På alla hjärtans dag *ros*