2009-04-19

Lever som jag lär.

Jag ser inte mig själv som bråkig. Därmot förespråkar jag brutal ärlighet och raka rör och jag är inte konflikträdd. Att i en så gott som främmande stad träffa en helt okänd person på krogen som kommer fram och säger "dig har jag hört mycket om" med efterföljande mindre positiva citat är inte direkt kul. Vad göra? Sitta och vara butter och gnälla eller faktiskt fråga om vari sanningen ligger? Det senare alternativet är mer min kopp te och så fick det bli. Det svåra med att vara rak är att försöka framföra det på ett sätt som inte upplevs som ett påhopp... och det är ännu svårare när man försöker få fram det man vill säga via text. 3 % -ig kommunikation är inte att förespråka! Men efter en del tjabbel, en god latte och en middagsbjudning senare så var det löst. I hope.

Jag gjorde det för Andreas.

Dagens känsla: Att stå upp för principer och leva som jag lär.....ger mig en känsla av helhet.