2009-04-23

Relationsproblem och rådgivning

Skolan kan verkligen vara tärande emellanåt. Inte bara för att det är avancerad högskolenivå, med högt tempo och höga krav, utan för att ämnena vi tar upp leder till en hel del självrannsakan. Kursledaren Lotta (är en helt fantastisk person som har blivit min nya idol), erbjuder sig att samtala med oss enskilt om vi behöver. Kolla hennes blogg, hon är grym.

Dagens föreläsning handlade om tvåsamhetsrelationer och framför allt om relationsproblem och rådgivning. Jag fick det svart på vitt att min och Al´s relation var utom allt hopp och på något konstigt vis kändes det bra, som en bekräftelse. Al, jag gillar dig.... vi var bara inte menade för varandra! :) Begrepp som Demand - Withdraw och Stonewalling fick mig nästan att sluta andas. Så slående, så.....skönt att vissa saker finns beskrivet.

Jag ska försöka använda denna nyvunna kunskap i min relation med Andreas .Jag ska se upp för varningsklockor och använda bra metoder när konflikter uppstår. Lättare sagt än gjort kanske, men att försöka är bättre än att inte göra något alls.

Dagens citat från föreläsningen: När man blir tillsammans med någon blir man också tillsammans med en uppsättning problem.

2 kommentarer:

LoveCuffs sa...

Klickade mig in på bloggen du länkade till och såg att det var Lotta Löfgren-Mårtensson. Hon är verkligen härlig, har varit på föreläsning hos henne på Lafa. Även hennes böcker är bra. :)

Karin sa...

ja hon är en helt fantasisk kvinna! :) kul att du läser min blogg! hur mår du?