2009-04-27

Saknar.

Även om jag så klart visste vad som skulle stå eftersom det handlar om mig, så är det riktigt märkligt att läsa det någon annan har skrivit. Inte minst eftersom allt är så där medicinskt, korrekt och utan känslor. Helt enkelt, jag läser om något som väcker så mycket känslor hos mig, men som beskrivs helt iskallt som ett fenomen. Jag är en sjukdom, med ickefungerande behandlingar. Hm.

Idag saknar jag äkta vänner. Maria o Vera. De personerna man kan åka hem till o slänga sig i soffan hos och bara slappa utan att knappt vara trevlig. Det vackra vädret gör mig på bra humör eftersom jag älskar försommaren. Samtidigt har jag ingen att dela det med. Vera berättade om vindrickande och småtjattrande på balkongen en halv natt och det stack till i mitt hjärta. Jag vill också vara där. Dessutom saknar jag min enorma terrass där hemma där jag brukar ligga i hängmattan med en god bok och dricka whiskey, eller grilla med vänner och röka vattenpipa tills vi storknar.

Dagens känsla: Tomt

Inga kommentarer: