2009-06-07

Dags att rösta.

Jaha, dags att rösta då... Aldrig någonsin har jag varit så kluven. Eller tja... snarare oinsatt och i faktiskt till och med ointresserad. Jag har gjort högst ovetenskapliga test på olika tidningars hemsidor, för att få hjälp med var jag står. Jag står tydligen ingenstans och överallt.

Hade en diskussion med M no. 1 om det här idag. Hon kände precis som jag. Vi var nog nära på att strunta fullkomligt i att ens gå och rösta, men det går egentligen emot massor som jag står för. Vi kom i vår diskussion fram till att vi fullkomligt skiter i huruvida kalorier ska räknas per portion eller per 100 gram och att många andra av frågorna som har belysts vid debatter har känts banala.

Hur som helst, jag bestämde mig för att kolla upp hur olika partier och personer står i frågor som jag brinner för och då klarnade allt tydligt. Nu vet jag precis hur jag ska rösta och jag fick som bonus massor med extra input om varför jag ska rösta just så.

Jag kommer i alla fall varken rösta på Sverigedemokraterna eller FI, det kan jag lova er.

Dagens känsla: Har aldrig varit så utvilad.

2 kommentarer:

Miss Alveriin sa...

Fy fan, jag såg fel, trodde du hade skrivit att du kommer att rösta på sverigedemokraterna eller FI!

Jag röstade på piraterna kort och gott istället för dem puckade socialdemokraterna, är grymt besviken på dem. Har alltid varit soc. demokrat men i år kunde jag inte stå för deras politik, dumma kappvändare.

Anonym sa...

jag röstade... men thanks to you och ditt mess om att sverigedemokraterna läär gå å rösta (och lite tack vare mamma för du vet ju att i vår familj e d heelt otänkbart att inte rösta! det är vår demokratiska rättighet! "lustigt, i andra länder där man inte får rösta kämpar människor för just det men vi är för lata för att gå 300 m och rösta" hennes tankar om att hon inte skulle rösta för att hon "inte röstade ja till EU från första början" var som bortblåst)well well jag gick och röstade. när vi va där vid sex så hade ca 27% röstat i vårt område och jag förstår varför, det va ju inte tack vare all "reklam" om olika partier som jag röstade. många politiker e pajjaser. lööv you min daarling! piece åhh om jag hade ett parti skulle d heta piiiece, vad skulle ditt heta? strössel von gryneet?? SvG haha va coolt