2009-09-23

Fasters lilla prinsessa..

Min yngsta brorsdotter har råkat ut för en olycka idag. Hon har ramlat ner från en trappa på dagis. Min bror säger att det var en ren olycka och det var det säkert, men hur kan det få hända? Om vissa barn kan öppna grinden kanske det inte är läge att ha småttingar på andra våningen, om de nu inte är bevakade hela tiden?

Ännu mer förbannad blir jag av att få veta att dagispersonalen inte ringt ambulans. En ettåring som slår i huvudet massa gånger i ett sådant fall, kan lätt få tryckökning i skallen vilket kan ha dödlig utgång. Hur i helvete kommer det sig att dagispersonal inte vet en sådan enkel sak?

Även om det bara var en olycka så hoppas jag att de kommer göra en utredning på säkerheten på det dagiset. Sverige har lägst barnadödlighet i världen för att vi har god mödravård, förlossningsvård, bb, barnavård och kanske främst: säkerheten! En sådan här olycka måste vara något att lära sig av, så att inte fler barn drabbas, och med värre utgång än det blev för Vanja.

Jag vet vem som kommer få en jättefin leksak på torsdag när faster kommer hem.

Dagens känsla: Jag blir så förbannad så jag blir arg.

Inga kommentarer: