2009-09-15

Hur fan tänkte dom nu?

Var det någon som såg den nya serien på tv 4 härom kvällen?

"Svenskt/tyskt kriminaldrama" stod det i tablån. Hur tänkte dem nu? Någon fick en fantastisk spar-idé så här i finanskristider och tänkte "vi tar hälften tyskar, hälften svenskar, kan visa skiten i båda länder genom att dubba de som pratar fel språk". Säkert fick idioten som kom på detta någon påhittad bonus som någon annan tant glömt bort att hon skrivit under på. Det funkar ju så, det vet vi sedan tidigare.

Hur som helst. Jag gjorde ett tappert försök att titta på det hela, tv4 hade ju ändå gått ut med massiv reklam för denna smörja och dessutom var ju faktiskt Per Morberg med. Men jag blev bara irriterad och det är knappst den känslan jag är ute efter när jag konsumerar så kallad underhållning. En person pratar på svenska med någon annan som troligtvis inte förstår ett ord och svarar på ett annat språk. Och är sedan dubbad. Sjukt trovärdigt och lika vettigt som när en blind ska förkara vägen för en döv.

Jag funderade allvarligt på varför jag ens hade köpt en tv, jag klarade mig bra i över ett år utan en. Och allvarligt, Pär Morberg ska kladda med mat och vara halvsunkig, inte leka skådespelare.

Dagens känsla: Det blir nog en bra dag!

Inga kommentarer: