2009-09-10

Polikerjävlar kyssar idiotjävlars arslen!

Utanför Göteborg händer just nu en väldans massa trista saker. Bilar bräns och det är stökigt i största allmänhet. Satt och kollade på ett debattprogram för ett tag sedan som handlade om detta och några av ungdomarna var med i programmet. De skyllde sina dåliga handlingar på att polisen behandlat dem illa. Jag frågar mig, varför då bränna upp oskyldiga människors bilar? De skyllde även på tristess! För fan, starta syjunta eller korpenlag i fotboll då!! Gaah, jag blir så förbannad så jag blir arg.

Men argast blev jag när någon politikerkärring sitter i det där programmet och berättar om deras storslagna godhjärtade satsning: Vi ska ordna jobb till de här stökiga ungdomarna.

VA FAN?

På UMAS där jag jobbar är det anställningsstopp vilket innebär att inga vikariat får förlängas. Jag har jobbat och knegat sen jag var 14 på diverse olika jobb. Jag har utbildat mig en hel del och jag har ställt upp på mina jobb och jobbat dagar, nätter, helger och julaftnar, många i rad. Och nu får jag kanske inte förlängt vikariat. Med en kommande bebis känns det rätt olustigt. Jag kommer kanske inte ens kunna ta ut havandeskapspenning, utan får i så fall slita vidare på timanställning, trots att mitt arbete är både fysiskt och psykiskt tungt.

Åter till Göteborg. Dessa idioter, som vandaliserar, förstör, kostar samhället pengar och inte ens orkar utbilda sig, inte ens på gymnasienivå... DE SKA FÅ JOBB!! FÅÅÅÅ! Tilldelade. Snacka om att glida på en jävla sur räkmacka. Men vad får jag? Som aldrig en jobbat svart, aldrig levt på bidrag och till och med betalar skatt till kyrkan fastän jag inte har någon tro. Jag får nada.

Jag ska nog börja vandalisera Värnhem och bränna oskyldiga människors bilar för den här jävla orättvisan.

Dagens känsla: Fy fan, politiker.. FYYY FAN!