2009-09-27

Smartare och smartare..

Ska vi bli! Jag anser fortfarande att tv är fördummande och jag kan knappt kolla på debattprogram utan att gå i taket över folks stupiditet. Jag saknar nästan den där tiden då jag valde att inte ha tv. Nu har vi i alla fall beställt ett tiotal böcker på adlibris, som jag riktigt ser fram emot att läsa. Allt ifrån skönlitteratur till feministisk faktalitteratur (ja, jag försöker väga upp för att jag fullkomligt älskar Pär Ströms antifeministiska bok "Mansförtryck och kvinnovälde"). Tror att det blev någon graviditetsbok också. Egentligen har jag flera av Coelhos böcker som ligger olästa i hyllan, men känner inte för hans litteratur just nu. Och så har jag förstås Simone De Beauvoir som jag aldrig riktigt orkar ta tag i.....

Är det någon som har något oslagbart tips på något alla bör läsa? Gärna samhällskritiskt....

Dagens känsla: Riktigt vuxen söndag med storhandling och söndagsstek med pressgurka...

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Mein kampf är väl något en välutbildad fröken som du själv borde läsa en dag. Om inte annat som jag för att förstå hur det kan födas nya puckon som går på det där varje år. Den kryddad med lite Marx Das Kapital borde göra susen. =)

Karin sa...

Ja jag har faktiskt funderat på det. Precis som med bibeln. FÅr bli någon gång när jag har alldeles för mycket fritid! ;)

Emelie sa...

Var det du som rekommenderade mig "på y-fronten intet nytt" ? Om inte, så läs den! sällan skrattat så mycket genom en bok :)

Karin sa...

jag har inte rekommenderat den, däremot ingick den i beställningen :P har velat läsa den rätt länge!