2009-10-15

Högvarv.

Nu när jag inte pluggar längre så jobbar jag desto mer. Att det ska vara så förbenat svårt att försöka ta det lite lugnt. Dubbelpass, nattpass, dagpass, någon strödag ledig och sen på det igen. Jag vet inte om det är åldern eller graviditeten, men jag känner att jag inte riktigt orkar samma tempo just nu. Kan ju förvisso vara en kombination. Och dessutom det faktum att mitt Hb sjunkit rätt radikalt i det senaste. Huvudvärk konstant, aldrig regelbunda måltider, eller regelbunden sömn. Det är en sjuksköterskas vardag. Och vi vet ändå vad som är hälsosamt och inte!
Jag är verkligen inte van att "bara" ha 100% på schemat. Men det börjar sannerligen bli dags att lära sig det.

Dessutom verkar det som att jag ska jobba i jul. Fan och helvete, 70-11 julen i rad. Förra året jobbade jag kl 6.45-22 på julafton. Jag ska nog ta ett snack med bossen.

Dagens känsla: När det känns lite extra tungt så tänker jag på den kommande helgen. Jag tänker alltså jämt på det.

Inga kommentarer: