2009-11-12

Det gäller att prioritera.

Jag hatar den tidningen. Ändå envisas jag med att läsa skiten.

När jag nyss gick in på aftonbladet.se för att kolla om något spännande hänt i världen kunde jag läsa att: tasteline är utsedd till bästa matsajt. Att finnair har något poängsystem som ger sina kunder plastikoperationer. Att någon bloggat till sig drömjobbet. Att någon sluskig typ inte tycker illa om att bli kallad Slisk. BLand mycket annat skit,.

Därefter. Långt därefter. Så ser jag en liten artikel med rubriken

Fem svenska soldater skadade i afghanistan.

Och fine om detta låg så lång ner i rangordningen för att det inträffade före jul - förra året. Men nej, detta var alltså idag!

Så nu mina kära läsare och övrigt löst folk. Nu ska grynet: Fixa plattare mage (håhåjaja stackars bebis), flyga världen runt för att kirra nya bröst, blogga som en galning för att få mitt drömjobb. Inte må dåligt över att kallas grynet och gärna få med det i aftonslanet. Och därefter förstår ni... Därefter ska jag ringa mina kompisar i afghanistan och se om de mår bra.

Dagens känsla: Oj! Energi! Var kom det ifrån?!

Inga kommentarer: