2009-11-25

Juuuuuletiiid!

Får man dricka julmust till frukost?


Ja. Man får det.


Jag är ovanligt glad för den kommande julen. De senaste åren har jag spenderat julafton på jobbet. I år har jag lagt in om semester, som jag förvisso inte fått svar på än.. men hoppet är ju det sista som försvinner sägs det.
Hur som helst så har jag planer på att baka lussebullar och pepparkakor (johanna svägerskan, kommer du ihåg: Lussebullar och peppparkakor ska vi baka och ni får smaka, HEY HEY HEY en underbar jul.. heeeeeeeeeeeeeeeeyeyeyeyeyeyeyeyeyyyyyyyyyyyyyy. Vackert, underar var inspelningarna tog vägen?) och även knäck. Jag kommer säkert även lägga in sill och grava lax och allt annat juligt. Och pynta ska vi göra! Inte för att jag äger speciellt mycket pynt, men det behövs inte mycket på 26 kvm. Den här tiden får man vara kitschig och det ska vi vara. Fast på en bra sätt förstås!

Ibland inser jag förresten hur kort tid jag och Andreas egentligen har varit tillsammans. Häromdagen var vi inne på Granit, ni vet, butiken som säljer massa ekologiska kläder och lådor och sånt. Andreas ser en julljusstake som han tycker är snygg. "En sån har jag, fast snyggare", svarade jag. Han får julafton lite nu och då när han inser vad jag har i mina gömmor!

Förresten, ska man strunta i julskinkan i år eller? Det minsta man får göra är väl att försöka kontrollera att skinkan kommer från en gris som mått bra.

Vi ska göra ett pepparkakshus också. Eftersom vi är rookies på det området så tänkte vi att vi i år köper en sån där byggsats från ica. Nästa år avancerar vi och gör ett eget som säkert misslyckas. Året därpå blir det säkert lite bättre och då har bebis hunnit bli 2 år och fattar nåt. Bra plan va? Allt för vårt barn.... haha

Dagens känsla: Nya dag, nya tag... (tycks ha blivit mitt motto).

1 kommentar:

Grynet mamma till lille Vidar sa...

Haha nä vad sjukt! Jag heter Karin i mellan namn!
Mina föräldrar hade det som "arbetsnamn" när jag låg i magen och det var tänkt att jag skulle heta karin men sen när jag föddes så var jag så liten och barnmorskan sa "Vilket litet gryn!" Och då tyckte dom att jag skulle heta Grynet. :P