2009-12-03

På bättringsvägen.

Julstämningen dog där vomeringarna tog vid, kan man väl lugnt säga! Börjar dock så sakteliga återvända till livet. Jag spenderade säkert 17-18 timmar föregående dygn i sovande tillstånd. Det som kvarstår nu är feber, smärta i hela kroppen och allmän medtagenhet, jag tror faktiskt aptiten börjar återvända!

Hade jag inte haft Andreas så vet jag inte hur jag hade klarat mig faktiskt. Nog för att jag haft calici förr (hujedamig, en gång hade jag calici i kombo med världshistoriens värsta bakfylla..), men jag kan lova att det är en helt ny upplevelse att vara gravid och bli magsjuk. Andreas har fixat och donat och hämtat dricka och tagit hand om mig och varit hur bra som helst! Han stannade hemma från jobbet igår för att jag var så väck....

Dagens känsla: Lite ångest över att ringa till jobbet och säga att jag stannar hemma en dag till...

Inga kommentarer: