2009-12-16

Spökelser.

Jag tror inte spökena i lägenheten i 08 gillar min nuvarande hyregsäst. En av mina kompisar bodde i lägenheten innan mig och jag har haft den i 4.5 år. I ungefär 7 år har lägenheten funkat i princip felfritt, så när som på en fuktskada i badrummet som åtgärdades.

I november bytte jag hyresgäst och sedan dess har lägenheten börjat klappa ihop. Rören under diskbänken har pajat. Det hände första dagen. När jag felanmälde det passade jag på att felanmäla ett par andra små skitsaker som jag bara inte brytt mig om tidigare.
För ett par veckor sedan pajade ett element i sovrummet vilket resulterade i läckage och nytt golv ska läggas. Jag passade då på att smöra till mig en ny spisfläkt.
Idag fick jag ett mail om att spisen pajat.

Det spökar som attans i den lägenheten, det är ingen nyhet. Alla möjliga personer har upplevt det och folk som tidigare aldrig trott på sådana saker har ändrat uppfattning. Jag tror ärligt talat att någon ogillar min nuvarande hyresgäst. Scary.

Jag klagar dock inte på att få lägenheten fixad.

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Karin.
Bortt med hyresgästen snabbt. Det kanske bara är så enkelt att din lägenhet längtar tills ni flyttar in igen. Det kanske är den som spökar. Den har ju varit övergiven av dig under lång tid nu.
Bra att ni får den fixad innan ni kommer.
Kram

Karin sa...

Hon har kontrakt till 2/1, så det är rätt kort tid kvar. Jag ska försöka åka dit nu när vi åker upp över jul, och gå in och checka lägenheten.