2010-01-09

:(

Sömnlös, huvudvärk, dagen redan förstörd.

Tack som fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Läste i något tidigare inlägg att du ligger lågt på SF-kurvan. Det gör jag också och skulle vilja komma i kontakt med fler i samma situation. Har än så länge bara mätt en gång och andra gången är om ca 2 veckor, jobbig väntan.

Hade i 25 fulla veckor ett SF-mått på 22 cm. Det var alltså lågt på kurvan, och nu undrar jag om jag växer så mycket eftersom jag inte tycker min mage är särskilt stor. Har försökt känna kanten på livmodern och mätt själv (men det är väl ingen bra idé egentligen då jag tidigare fick fram ett bättre SF mått än BM fick, men provade ändå) och då ska jag ha 24-25 cm i 28 fulla veckor.

Tycker det är jobbigt att inte passa in i ramen för "perfekt" för man får så många frågor och tankar i huvudet.

Hur lågt har du legat på kurvan, vad har dina mått varit och vad har du fått höra om det?

Karin sa...

Jag har följt den lägsta kurvan. Gjorde tillväxtultraljud enligt rutin (region skåne gör det på alla i vecka 33), och då visade det sig att bebisen inte alls är liten, utan tvärtom!! Den kommer landa på 4200 g om den fortsätter växa o kommer på BF.

Tror inte du behöver oroa dig speciellt mycket. Enligt min barnmorska är SF kurvan bara ett mått för att se att magen faktiskt växer, så det är snarare trenden man ser på, än de verkliga måtten! Dvs att allt går åt rätt håll!

Dessutom beror det på hur barnmorskan mäter......

/Grynet