2010-01-01

Hejdå Malmö.

Imorrn flyttar vi från Malmö. Det ska bli skönt att komma hem till alla nära och kära igen. När jag hade bott i Malmö i bara ett par veckor insåg jag att jag troligtvis inte kan tänka mig att bo i en mindre stad, men nu tycker jag nästan att Stockholm känns för stort. Malmö är en skön blandning av storstad och småstad. Storstadspuls med korta avstånd till allt, kanske man säga. Men jag älskar Stockholm!

Jag kommer sakna västra hamnen där vi fikat så många gånger i gassande sol. Jag kommer sakna att det finns falafel för 25 spänn i varje hörn. Att bo oförskämt nära en stor galliera. Kompisarna, framför allt Simon som varit en god vän i 10 år. Jag kommer verkligen att sakna klimatet, i synnerhet våren som kommer långt tidigare här nere.

Dagens känsla: Imorgon.......

1 kommentar:

Birgittta sa...

Nu är ni "hemma" igen.
Det finns alltid möjlighet att resa ner och uppleva den tidigare våren där. Lycka till med allt.

Kram