2010-01-08

Obra jävla dag.

Började som vanligt med att sova för lite. Klev ut i lägenheten som mest liknade ett kaos. Berg med kartonger, tomma och öppnade, en halvbyggd ikea-bokhylla och saker precis överallt. Och två norrlänningar som också verkade vara...överallt.

Bar upp lite skit på vinden, i ren vredesmod bar jag mer än jag borde. Intog frukost och sms-terroriserade ett ex. Åkte senare till exet med hans prylar som jag till min förvåning hittat på vinden för en tid sedan. Meningen var att exet skulle hämta skiten själv, men jag ledsnade och tog en tripp till Sollentuna.

Väl hemma igen fyllde vi bilen med massa skit som skulle upp till tippen och fick trevligt parkeingsbesök av mamma, pappa och mormor som hade åkt förbi och sett mig. Då passade en kärring på posten på att backa ut sin gula postenbil på pappas bil. Båda dörrarna på vänstersida snyggt intryckta och med gula ränder.

Jag brann av inombords på den klumpiga kärringen, men valde att svälja mina väl valda ord och åkte med en överfull bil till tippen istället. Tippen stängde tre minuter innan vi anlände.

Planerna vi hade efter besöket på tippen var att åka till Ikea och byta ut några delar till vår bokhylla som hade medfödda fanerskador, men det är nu inte möjligt eftersom hela jävla bilen är överfull med skräp som vi inte kan göra oss av med.

Dagens känsla: FUCK IT.

2 kommentarer:

Anna sa...

Ah, tippen. Vi hann dit innan stängning, 20 minuter till godo :)
Öppet imorgon igen, 10-14!

Birgitta sa...

Känner med dig. Du vet, tippen är alltid öppen för dig, men inte alla tider. Ni har ju "skiten " väl inlåsta i bilen. I morgon behöver ni ju inte packa den, bara att åka dit, tänk så skönt. Lycka till.
Anna har nog stenkoll på tippens öppettider.