2010-02-09

Det här med födelsedagsfirande...

Jag vet inte varför jag inte är ett fan av att fira min födelsedag. Det känns inte som att det är värt att fira bara. Grattis till att jag levt ännu ett år? Kom hit alla vänner och fika och ge mig presenter? Egentligen borde det väl vara min mamma som firas, eftersom hon fick utstå en himla massa för att jag skulle komma till världen. Men mors dag är av årets alla komersiella jippon, vilket jag inte heller gärna stöttar.

Det är inte så att jag har problem med att stå i centrum, men det känns bara inte som något att stå i centrum för. Dessutom har många av mina födelsedagar varit ganska ruttna, vilket säkert också bidrar till min ovilja att fira denna dag.

Hur som helst: Grattis till mig själv för att jag valde att ploppa ut 1983-02-09 kl 9:42. Eller jag kan inte ens ta åt mig äran där heller eftersom jag var så lat att jag inte orkade trycka ut mig, utan blev förlöst med planerat snitt.

3 kommentarer:

Anna Å sa...

Vilken tur att vi alla är olika!

Karin sa...

..eller vad synd att så många av mina tidigare födelsedagar har varit lite jobbiga så att jag känner som jag gör nu..

LoveCuffs sa...

Håller med om det där, tycker inte om att fylla år. Fyller jämt i höst och det ger mig bara ångest. Hoppas på att kunna vara bortrest då :)