2010-02-15

Gravid från topp till tå.

..i slutet av graviditeten.

- Håret: Håller stilen, även om det är dags för klippning. Färgen vid senaste frissabesöket blev sjukt bra och håller i sig. Målet var att färga i en nyans så nära min egen som möjligt o frisörtjejen lyckades minst sagt. Håret glänser och mår bra.
-Ögonen: Pigga säger folk. Trötta säger jag.
-Munnen: Glad allt som oftast. Inga konstigheter. Har sluppit tandköttsinfektioner och sådant.
-Ansiktet: Svullet av ödem. Inte snyggt. För några veckor sedan var ansiktet trevligt. Huden är okej eller oförändrad.
-Hals och dekoltage: Magrare än någonsin, ser revben som jag knappt visste att jag hade
-Bröst: Större, toppigare. Men mer detaljer får ni inte.
-Armarna: Kanske lite mer gäddhäng? Ödem på underarmar och fingrar. Händerna ser ut som karl-labbar och fingrarna som korvar.
-Mage: Inte jätteliten enligt mig själv. Den har tagit sig rejält de senaste veckorna. Naveln är kvar, om än väldigt grund. Hyffsat förskonad från bristningar. Kan inte avgöra om det är "tjejmage" eller "killmage", det är dagsformen som avgör.
-Midja: Inte helt obefintlig.
-Könsorgan: har jag inte sett på länge. I övrigt inga kommentarer.
-Rumpa och lår: Herrejösses. Önskar jag kunde skylla allt på ödemen. Fast byxorna sitter lösare i benen... underligt.
-Underben: Lite för orakade eftersom det är bökigt att nå. Ödem här också...tjusigt med elefantben!
-Fötter: Jag är lite rund under fötterna. Eller ja, hela fötterna är runda åt alla håll. Ödem ödem ödem. Tånaglarna som jag haft målade de senaste 10 åren är fortfarande målade, kanske inte lika snyggt nu för tiden. Vet ni hur långt det är till fötterna när man är gravid? För övrigt har fötterna blivit lite större vilket är normalt. Surt när det står typ 70 par skor i garderoben..........

Inga kommentarer: