2010-04-10

Beach tjugohundraaldrig.

Projekt: Komma i ordning med oss själva. Tappa myskilona vi lagt på oss (och gärna lite till).
Plan: Tävla mot varandra. Utesluta socker och sötningsmedel, onyttig mat och sluta fredagsmysa... och sluta lördag- söndag- måndag- tisdag- onsdag- och torsdagsmysa. Börja röra på fläsket.
Förutsättningar: Detta kan vara världens mest orättvisa tävling. Andreas är kille. Jag är tjej OCH har PCO-S. Men skitsamma, vi ska tävla ändå.
Taktik: Jag vet att jag måste leva på typ keso, tonfisk, ris och knäckebröd. Plus kolla upp om jag kan börja käka metformin igen. Egentligen hjälper inte motion när man har pco-s, men det skadar ju inte att bygga en muskel eller sju. Dessutom saknar jag faktiskt att powerwalka eller springa en runda (vilket är konstigt för jag tycker egentligen det är skittråkigt!).
Mål: Bröllopssnygga. Och må bra.

Jag tror inte ett dugg på konstiga dieter som går ut på att äta bara fett, eller läskiga pulver eller andra typer av måltidsersättningar. Jag borde, enligt forskning, smälla i mig massor av långsamma kolhydrater för att hålla jämn blodsockerbalans vilket gör att jag i förlängningen inte attackäter på grund av akuthunger. Dessutom är det egentligen ganska dumt att äta massa fett, för är det någon som vet vad som faktiskt händer på insidan? Flyter det runt olja i blodomloppet? Svälta sig själv kan man också göra, men det är bara att lura kroppen eftersom kroppen kommer att ta upp allt fett den får sen.

Anna kläckte en skön kommentar nyligen "om jag bara kunde kräkas så hade jag varit en bra bulimiker". Haha

Dags att damma av dessa gamla dojjorna.
Eller kanske tacka för lång och trogen tjänst och köpa nya?
Dagens känsla: Gråvädret gör inte direkt underverk för humöret.

1 kommentar:

Emelie sa...

Det kommer ni fixa galant! Lycka till och kör hårt! kram