2010-04-27

Bvc, jobb, jobb och blända solen.

BVC idag. Lova växer så det knakar. Men tyvärr har viktkurvan planat ut lite, fast det beror troligtvis på förkylningen hon haft. Envis historia det där, hon är fortfarande lite slemmig.

Jag sprang på en gammal kollega från tiden då jag var joursjuksköterska här i kommunen så jag passade på att ragga timjobb. Hon tog mitt nummer och skulle prata med chefen. Hoppas jag kan få några ströpass där och hoppas framför allt att jag får behålla min tidigare lön (okej, helst lite högre. Dock ej troligt eftersom landstinget tagit över och de betalar vanligtvis inte lika bra som kommunen).

Eventuellt kommer Andreas få heltid också. Fina fisken.

För övrigt har vi spenderat tid på terrassen och medan Lova sov i vagnen planterade jag lite blommor och tvättade av grillarna. Men solen gick snabbt i moln och efter en stund började det regna. Det var nog min vinterbleka hy som bländade solen. Allvarligt talat, jag ser ut som en alvedon i klorin - jag har nog aldrig varit så vit.

Inga kommentarer: