2010-04-13

Den blomstertid nu kommer.

Snart nalkas blomsterfrossa! En av fördelarna med att ha en balkong på 49 kvm är att där finns plats för massor med blommor. Och då menar jag maaaaassor. Jag brukade jobba i en blomsterbutik i min ungdom och än idag blir jag lycklig av att gå in i en sådan. Så här på vårkanten får det bli blommor som klarar eventuell frost - penseer främst. Men senare, efter 10 juni då risken för frostnätter är obefintlig, då jädrar ska det planteras. Brukar inte riktigt bestämma vad det blir förrän jag är på plantagen och ser deras utbud, men oftast blir det rosa i alla varianter!
Sen ska jag väl åka ut till landet och sno kryddor i mammas och pappas enorma kryddland.

Jag längtar dit.

Dagens känsla: Lilla Lova är förkyld och smågnällig. Mammahjärtat gör ont.

Inga kommentarer: