2010-04-02

Det här med ex.

I natt hade jag och Andreas en sådan där ligga-vakna-och-prata-alldeles-för-länge-natt. Sjukt mysigt att vi fortfarande gör så, precis som när vi var riktigt nykära.

Vi pratade en hel del om ex. Exflickvänner, expojkvänner, exvänner, exstrul och andra man kan sätta ex framför. Det är ett intressant fenomen det där. Det som ligger bakom och som har betytt så mycket. Inte minst har det betytt en hel del för hur man är i sin nuvarande relation. Tidigare relationer och kanske framför allt tidigare uppbrott (eller i synnerhet anledningen till uppbrotten?) har självfallet format oss. Kanske man behåller bra saker man lärt sig och definitivt så försöker väl alla människor skrota de dåliga delarna?

Jag sa till Andreas att jag har på känn att han har något som inte är helt uppklarat, vilket är en känsla jag haft sedan dag ett. Inte så att han har känslor kvar för någon annan, utan bara att där är nåt. Mycket riktigt, där finns ju ett stort "varför?" kvar. Och så är det väl ofta, att just den frågan finns kvar långt efter att man gått vidare. Den där lilla frågan, som ibland kan betyda rätt mycket, men som man sällan får svar på. Samtidigt som man ofta egentligen skiter fullkomligt i svaret och kanske inte ens vill ha med personen att göra, så kan den där frågan ändå ligga långt där bak och ibland komma upp till medvetandet.

Vi pratade också en del om det här med bloggar. Eller kanske främst bloggläsandet. Nu tycker jag det är hemskt trevligt att jag har en hel del läsare och för all del -fortsätt med det. Men där finns en del ex som läser. Mina expojkvänner, deras familjemedlemmar, tjejer som varit involverade i triangeldraman som i vissa fall aldrig varit triangeldraman, Andreas exstrul och kanske någon exflickvän och så vidare. Kan hända att jag läser en del av deras bloggar också. Men den där lilla frågan jag skrev om tidigare kommer åter då: Varför? En del av er undrar jag mer över om varför ni läser min blogg, än andra. Kanske kan det vara så att någon av er inte har allt uppklarat?

Vad vet jag? Och jag tänker egentligen inte spekulera så mycket. Svaret kanske inte ens är intressant. Men kul vore det, om ni ibland orkade klämma in en och annan kommentar. Jag kan ju ändå inte bitas härifrån! ;)

Dagens känsla: Nöjd.

4 kommentarer:

Siri Zetterman sa...

hej du! jag är varken din exflickvän, exvän eller en vän till ditt ex.
trillade förbi och ville bara säga att jag tycker du förmedlar dina tankar på ett fint sätt.
kör hårt.

siri

Johanna sa...

Jag kände mig lite träffad där i en mening ;)

/ Johanna

Birgitta sa...

Exen är passe nu eller hur? Ödsla inga tankar på dem, lev i nuet, ni har så mycket fint tillsammans. Ta vara på det.
/Birgitta

Karin sa...

Siri: Trevligt och tackar så mycket för komplimangen!
Johanna: JohannaMaria antar jag? :P
Birgitta:Ja men för att förstå nuet måste man väl ha insikt om vad som varit? Vi lever i nuet och njuter av varje sekund!