2010-04-06

En helt vanlig mammaledigdag.

Idag har det varit underbart att vara mammaledig. Jag och Lova låg kvar i sängen till 11, delade täcke och hade det mysigt. Fick besök av pappa en sväng. Klädde på oss - och bara så ni vet så var det rosa converse, skinnjacka och solglasögon idag så nu är våren officiellt här!! En solskenspromenad till farfar där jag agerade sjuksyrra och delade hans dosett och gav honom en fragminspruta. Fick till min förvåning en generös peng som tack för att jag hjälper honom. Fortsatte den soliga promenaden bland villor där folk påtade i trädgårdarna, jag njöt av doften av eldrök och vår och kände nästan för att plocka av mig skinnjackan. Käkade en grillad med bröd till lunch och tjatade bort en stund med ägaren av grillen, som jag känner sedan många år utan att veta namnet på. Avslutade promenaden med att bjuda hem mig själv till grannen på en kopp kaffe.

Nu funderar jag allvarligt på att fullkomligt strunta i att ta tag i dagens hushållssysslor. Får se hur länge jag klarar av att se odiskad disk, dammet i hörnen och prylar som ligger på fel ställe. Känner jag mig själv rätt kommer allt vara ordnat innan andreas kommer hem, alternativt innan vi ska lägga oss. Men jag ska göra mig bästa för att låta bli.

Dagens känsla: Det här är livet.

Inga kommentarer: